1050151105 |
L'avaluació en el marc competencial |
2018-2019 |
Taller a centre. Educació Infantil-Primària |
|
|
|
9/10/2018 - 15/1/2019 (15 hores) de 13:00h a 14:15h |
|
ESC Nabí |
|
c. Reis Catòlics, 38 (Barcelona)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei Educatiu Sarrià-Sant Gervasi
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
12/09/2018 - 26/09/2018 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
L’enfocament de la proposta és fer una lectura del Decret 119/2015 i de l’Ordre d’avaluació a Primària, per tal de compartir les idees de fons que aporten i el significat de la seva nomenclatura, i a partir d’aquesta lectura derivar-ne conseqüències metodològiques i organitzatives per avançar cap a metodologies centrades en l’aprenentatge i l’avaluació de competències. En aquest enfocament es farà èmfasi en la necessitat d’avançar cap al treball d’equip del claustre que permeti, entre d’altres coses, consensuar de manera col•lectiva criteris i pautes d’avaluació. Es posarà també una mirada especial en les possibilitats de transferència al centre dels continguts i les metodologies emprats.
|
| |
Objectius |
1.Aproximar-se al decret d’ordenació curricular actual contextualitzant-lo amb les tendències pedagògiques globals actuals, basades en l’aprenentatge per a la vida, per competències i en la personalització dels aprenentatges.
2.Conèixer el model d’avaluació que proposa l’Ordre d’avaluació de Primària i explorar les possibilitats metodològiques que se’n deriven.
3.Assumir la necessitat de la sistematització de criteris i eines comuns tant en l’àmbit tècnic com programàtic, en relació a les programacions i a l’avaluació de competències.
4.Proposar un mètode de treball per a la presa de decisions per avançar en l’avaluació col•lectiva de competències.
5.Conèixer els fonaments de l’avaluació reguladora.
6.Desenvolupar, posar en pràctica i avaluar instruments i estratègies que permetin avançar cap a un enfocament més competencial de l’avaluació.
|
| |
Continguts |
- L’aprenentatge de Competències
- L’avaluació de Competències
- Fonaments de l’avaluació reguladora
- Eines i instruments d’avaluació
|
| |
Formador/a |
Roser Gribé
|
| |
Avaluació |
•Recollida d'evidències dels canvis que fem com a centre en l'avaluació dels alumnes.
|
| |
Requisits de certificació |
-Assistència d'un mínim del 80% de les hores presencials de la formació.
- Valoració d'indicadors en relació a l'aprofitament i la transferència a l'aula.
|
| |
E-mail |
crp-sarria-santgervasi@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimarts |
09/10/2018 |
1300 |
1415 |
Sessió 2 |
dimarts |
16/10/2018 |
1300 |
1415 |
Sessió 3 |
dijous |
08/11/2018 |
1300 |
1415 |
Sessió 4 |
dimarts |
13/11/2018 |
1300 |
1415 |
Sessió 5 |
dijous |
29/11/2018 |
1300 |
1415 |
Sessió 6 |
diumenge |
04/11/2018 |
1300 |
1415 |
Sessió 7 |
dijous |
10/01/2019 |
1300 |
1415 |
Sessió 8 |
dimarts |
15/01/2019 |
1300 |
1415 |
|
| |